Carnavalsmis 2009

Carnavalsmis met louter muzikale hoogtepunten  (uit het Eindhovends Dagblad)

De Wilhelminafanfare, blaaskapel De Tweedracht, het Wilhelmina mannenkoor, dameskoor Vrouwen van de Hendrik, allemaal onder leiding van Lizzie Kean, de organist van de kerk, de percussiegroep, Bart de Win met het Eindhovenlied, Ad Maas met zijn Stratumseindtango, stadshofkapel De Eendracht, en pastor Koos Gordijn verdienen alle respect en lof. Ze zorgden gistermorgen in de Sint Catharinakerk tijdens de carnavalsmis voor louter muzikale hoogtepunten. Elk nummer werd beloond met een groot applaus. Zelfs de pastor bleek zangtalent te hebben, dit tot grote verbazing van de stampvolle kerk. Het hele gezelschap deed niet onder voor het Lampegats Gemengd Mannenkoor dat elf jaar de mis heeft verzorgd. Gordijn deelde de kerk mee dit jaar geen telefoontje van God te verwachten. "Mag ik u verzoeken uw mobieltjes uit te zetten". In een humorvolle preek memoreerde de pastor dat er tijdens carnaval geen rangen en standen bestaan. Dat iedereen gelijk is. "Vier het feest der feesten met elkaar en ik verwacht u woensdag allemaal terug voor het askruisje. Het begint 's avonds om half acht.  Dus een smoes om weg te blijven is er niet." Het sanctus werd gezongen door de twee koren begeleid door de percussiegroep. Helemaal geweldig. Voor Rob van Gijzel, burgemeester, was het de eerste keer dat hij de carnavalsmis bijwoonde. "Schitterend, meteen op televisie uitzenden". Bij Omroep Brabant? "Nee, gelijk naar de NOS." Na de zegen werd nog eenmaal 'Lieve Lampegatters' gespeeld en gezongen. Het kerkvolk zong het moeiteloos mee.

info@wilhelminafanfare.nl